Zespół etyczny UCMMiT
Informujemy, iż w UCMMiT wdrożono mechanizmy rozwiązywania zagadnień etycznych. W tym celu powołano do życia Zespół Etyczny.
Jego głównym zadaniem jest szeroko rozumiane wsparcie w sytuacji, gdy zespół terapeutyczny, pacjent lub rodzina pacjenta mają nierozwiązany problem etyczny związany z opieką i terapią pacjenta leczonego w Naszym szpitalu. Konsultacja etyczna jest traktowana jako poufny aspekt opieki nad pacjentem.
Do szczegółowych zadań Zespołu Etycznego należy:
1. Zapewnienie ochrony praw pacjentów zgodnie z zasadami etyki medycznej oraz zapisami Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
2. Upowszechnianie wiedzy dotyczącej zasad etycznego postępowania w Uniwersyteckim Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej.
3. Pomoc w rozwiązywaniu problemów etycznych w zakresie leczenia podtrzymującego życie.
4. Udzielanie pomocy lekarzom, pacjentom i ich rodzinom w podejmowaniu trudnych decyzji etycznych dotyczących kwalifikowania do różnych metod opieki, terapii.
5. Rozwiązywanie problemów etycznie wątpliwych w relacji osoba wykonująca zawód medyczny - pacjent, pacjent - osoba wykonująca zawód medyczny oraz relacji pomiędzy pracownikami.
6. Reagowanie na zgłaszane przypadki nieprzestrzegania obowiązującego w Szpitalu Kodeksu Etyki Pracownika, Kodeksu Etyki Lekarskiej oraz Kodeksu Etyki Pielęgniarki i Położnej oraz Procedury postępowania w sytuacjach mogących być uznanymi za korupcyjne.
7. Zgłaszanie propozycji co do zmiany obowiązujących w Uniwersyteckim Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej Kodeksu Etyki oraz procedur odnoszących się do zakresu zadań Zespołu.
8. Przekazanie raz do roku w miesiącu styczniu sprawozdania z działalności Zespołu Etycznego z poprzedniego roku
Uprzejmie prosimy o zgłaszanie problemów etycznych osobiście lub e-mailem na adres: